tisdag 6 oktober 2009

Från torrents till malström...

Jag hamnade i en malström. Det var 12.32 den 4 oktober när det hände. Skulle bara surfa på The Pirate Bays hemsida och titta på torrentlistan. Fick ingen varning för oväder. Till sidan kom jag utan problem och när jag klickade på listan så blev det mörkt... När datorn kvicknade till visades ett litet rött kryss på dataskärmen med meddelande att datorn var infekterad med spionprogram och behövde botas. Och det var ju själva medicinen som var rena fällan.
Jag stiftade ett litet bekantskap med torrents i samband med nationella prov för år 9. Någon hade hittat delprovet dagen innan, skannat in sidan och lagt ut den på Pirate Bay. Sidan plockades bort vad jag minns och det blev inget mer med det.
Det stormar idag i piratbukten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar